A A A
  • Rozwiązywanie zagadek.
    Rozwiązywanie zagadek.
  • Rozpoznawanie zbóż.
    Rozpoznawanie zbóż.

„Czy wiesz co jesz”- zajęcia w bibliotece

Wcześniej przygotowaliśmy wystawkę tematyczną z książek znajdujących się w bibliotece. Na początku dzieci obejrzały krótką prezentację z życia pszczół. Zobaczyły jak wygląda domek pszczół, strój pszczelarza, zobaczyły narzędzia jakimi posługują się pszczelarze. Prezentacja uświadomiła dzieciom, jak ważne w życiu człowieka są pszczoły, jak należy o nie dbać i z nimi postępować, pokazała kolejne etapy powstawania słodkiego i zdrowego miodu, który zawiera wiele cennych dla naszego organizmu składników mineralnych. Korzystając ze stanowisk komputerowych, dzieci samodzielnie wyszukiwały w Wikipedii informacje o pszczołach. W ten sposób aktywnie uczestniczyły w zajęciach, dzieląc się swoją wiedzą w wyszukiwaniu z innymi. Poznały różne rodzaje miodów i zawód pszczelarza, który w dzisiejszych czasach do najpopularniejszych nie należy, raczej jest to hobby. Wykorzystując komputer, dzieci układały puzzle, przedstawiające pszczoły, ćwiczyły przy tym swój wzrok i spostrzegawczość. Wspólnie rozwiązaliśmy krzyżówkę, podpowiedzi szukaliśmy w „Encyklopedii Pszczelarskiej” Na spotkaniu uczestnicy zajęć poznali również przygody i wybryki pszczółki Mai i jej przyjaciół z książki Waldemara Bonselsa: „Pszczółka Maja i jej przygody”. Wykazali się tutaj również talentem plastycznym. Powstały piękne prace plastyczne i pszczółki z papieru, które są ozdobą biblioteki. Następnie zapoznaliśmy się z pracą rolnika i produktami zbożowymi. Próbowaliśmy odgadnąć kłosy zbóż i uporządkować je. Dzieci z ciekawością obejrzały krótką prezentację jak powstaje chleb – od ziarenka zboża do pachnącego bochenka, a następnie odgadywały z zawiązanymi oczami produkty zbożowe. Na koniec wszyscy uczestnicy wzięli udział w degustacji miodu– „słodkie co nieco”. Spotkanie okazało się bardzo ciekawe i pouczające dla wszystkich uczestników.